Digitaal verhaal

verhaal-header3

Consumenten en hun koopgedrag veranderen razend snel. Oriëntatie voor grote aankopen gebeurt op internet. En steeds vaker volgt de aankoop zelf via het net. Betekent het dat er geen plaats meer is voor winkels en mensen? Nee, maar wel dat de functie anders wordt. De consument van nu informeert zich op internet, koopt er en bankiert er. Hij, of vaker zij, beslist zelf. Ook over het vertrouwen in informatie. En reclameboodschappen vallen automatisch buiten dat vertrouwen. Tegelijk kan diezelfde consument door puur enthousiasme ambassadeur worden van een merk, dienst of product. De verkoper in het warenhuis is al lang niet meer de verkoper die harten sneller doet slaan door zijn overtuiging. Maar wel kunnen we nu merken, diensten en producten op internet laten (be)leven.

Gewoon een pan

Hoe werkt dat nou, zo’n digitaal verhaal? Als voorbeeld nemen we een pan. Gewoon roestvrij staal, geen bijzonder design maar wel van een geweldige kwaliteit. Stel dat we uitleggen waarom de bodem uit drie lagen bestaat en wat de voordelen zijn. En dat door het bolle deksel alle sappen met vitamines teruglopen en behouden blijven. Dat we recepten met juist deze pan op kooksites zetten en vertellen over het behoud van waardevolle stoffen op gezondheidssites. Dat we een bekende chefkok op een youtube-filmpje met de pan laten koken. Dat we deze pan, die klinkt als een klok, weggeven aan de Jostiband voor een speciale pansound. En dat we al die momenten en mooie plaatjes op Pinterest zetten, liken op Facebook en doorgeven via Twitter. Bij Google+ geven we kooklessen via de hang-out en in google kringen delen we onze informatie en treffen we onze fanclub.

Uw mix?

Bovenstaande ook een goed recept voor u? Wij bedenken met plezier een effectieve digitale campagne en betrekken daar ook verkooppunten bij, events, beurzen en print media. Want de beste campagne is opgebouwd uit trends, pers en de juiste (media)mix.